Tura MTB Cerasu (Judetul Prahova)

Mi-am propus ca in aceasta vara, o data pe luna, sa organizam o iesire cu bicicletele departe de oras. Destinatia din iunie a fost comuna Cerasu, judetul Prahova.  Duminica, 6 iunie 2010, la ora 8:00 am montat bicicletele pe masina si am plecat spre nordul capitalei. Dupa ce am facut jonctiunea cu inca 3 prieteni ne-am indreptat spre Ploiesti pe DN1.

Drumul pe sosea a fost destul de aglomerat pentru o zi de duminica. La Ploiesti am continuat pe drumul national 1A, am trecut de Valenii de Munte si apoi am facut dreapta pe drumul judetean 102B spre Drajna de Jos. De pe drumul judetean, dupa Drajna de Sus se vireaza stanga. Starea drumului a fost excelenta, si peisajele foarte frumoase.

In cele din urma am ajuns in centrul comunei Cerasu, am parcat masinile, am coborat bicicletele, ne-am echipat si am plecat la drum.

Initial, ne propusesem Traseul Cernasu - Slon - Varful lui Crai - retur. Din pacate, GPS nu am avut, iar cele cateva foi tiparite cu detalii de pe traseu au fost uitate pe un birou in Bucuresti. La indicatiile localnicilor ne-am indreptat spre satul Slon.

A fost un drum de asfalt cu o urcare moderata, destul de usor de abordat. Am continuat pana la marginea satului unde am realizat ca ne-am blocat. Satenii ne-au indrumat sa ne intoarcem catre drumul ce duce spre Varful lui Crai.  A urmat o urcare extrem de dificila atat prin panta mare cat mai ales datorita pietrisului si bolovanilor care ingreunau pedalatul.

Am continuat, fiecare in ritmul sau si in cele din urma am ajuns la "Cetate", pe culme. Tot efortul a fost rasplatit de frumusetea peisajului. Zona era foarte animata de localnici, care au decis sa-si petreaca ziua de duminica in natura.

Ne-am oprit, ne-am odihnit si apoi am decis sa coboram spre sat tot pe drumul pe care am si venit. A urmat o coborare de vis, in viteza, in 30 de minute fiind in comuna Cernasu. Am pus bicicletele pe masina si am plecat spre casa. Ne-am intors noaptea, iar drumul a fost foarte aglomerat, mai ales de la Ploiesti, pe DN1. Am constatat la intoarcerea in Bucuresti ca noi am urcat pe zona de coborare a traseului propus, fiind cea mai abrupta portiune.