Tura MTB Valea Doftanei

     A venit si luna iulie. Vremea pentru tura lunara cu bicicleta la munte. Vineri seara am si stabilit locatia impreuna cu Serban: Valea Doftanei, cu plecare din Campina. Cum nu aveam fixat pe masina sistemul de transport al bicicletelor, am decis sa mergem cu trenul. Mai ales ca de ceva vreme s-au introdus in circulatie vagoane speciale pentru transportul bicicletelor, in mod gratuit.

     Sambata dimineata, dupa ultimele verificari la biciclete (uns lant, umflat roti) am pornit spre Gara de Nord. Dupa un drum foarte liber, am ajuns in jurul orei 07:00 la gara. Aici, aglomeratie mare la casele de bilete. Am cumparat bilete pentru trenul A 1745, un accelerat cu vagon special pentru transportul bicicletelor. La casa, surpriza: "...trenul nu dispune in componenta sa de vagon care sa ofere aceste facilitati!...". Ma asteptam la acest raspuns, mai ales dupa cateva patanii similare ale altor biciclisti povestite pe cateva forumuri.
     Am ajuns la linia corespunzatoare trenului nostru. In imbulzeala de pe peron am putut remarca alti oameni cu biciclete, fie cu MTB-uri fie cu biciclete de sosea. A venit trenul, am reperat vagonul special si am pus bicicletele pe suportii speciali. Oficial, sunt prevazute 8 locuri, biciclete erau aproximativ 16. In cele din urma toate bicicletele au incaput in zona suportilor speciali: de-a lungul culoarului, langa usi, intre vagoane.
     La sfarsitul de saptamana 17-18 iulie 2010 s-a desfasurat si Maratonul Surmont la Azuga. O parte dintre ciclisti s-au indreptat si spre aceasta competitie.  

     Dupa aproximativ o ora am ajuns la Campina. Aici ne-am intalnit cu Serban si am pornit la drum. Traseul ales a fost urmatorul:

  • Campina - DJ 102l - Baraj Paltinu - DJ 102l Valea Doftanei - DJ 102l - Tesila - DJ 101S - Secaria - DJ 101S - Comarnic - Breaza Campina

     In proportie de 95% drumul este astfaltat si nivelul de dificultate este peste medie: urcari abrupte, cu panta de 10% in zona Baraj Paltinu (aproximativ 2km) si inainte de Secaria (aproximativ 3km).

     Cum am pornit in tura la 8:45, am avut avantajul sa prindem racoare pe prima urcare care duce la Barajul Paltinu. Am rulat in viteza, drumul fiind totusi destul de circulat de autovehicule. Pe drum, urmele furtunilor si ploilor din ultimile zile se vedeau la tot pasul: alunecari de teren, pietre, zone unde apa inca se scurgea de pe versanti. De asemenea nivelul raului era destul de ridicat.

     Drumul a fost intr-o urcare foarte usoara pana in apropierea barajului. Aici, dupa un scurt popas pentru hidratare ne-am pregatit pentru prima catarare de "categoria I": 2km pana sus pe baraj.

    Surprinzator, desi absenta de pe bicicleta a fost destul de lunga, am abordat foarte bine urcarea si in scurt timp eram in varf. Un factor cheie a fost faptul ca sosea era umbrita de copacii de pe margine si era racoare.

     Sus, ne-am regrupat, ne-am odihnit si am pornit mai departe. Zona este foarte frumoasa iar peisajele merita fotografiate. Sosea a continuat sa fie destul de circulata de turisti dornici de aer curat: pentru o plimbare, pentru un gratar etc.

     Timpul a trecut repede iar cand am ajuns in localitatea Tesila deja se facuse miezul zilei. Sub soarele arzator, pedalatul a devenit din ce in ce mai greu, fiind nevoie de hidratare aproape continua. Din Tesila, am continuat la stanga spre Secaria. A urmat, ce-a  de a doua urcare foarte grea a zilei, pana In Secaria. Caldura si soarele prea puternic si-au spus cuvantul. Pe ultima portiune am fost nevoit sa cobor din sa.

     Dupa aceasta urcare a urmat o cobarare de vis: zone foarte drepte si abrupte ,pe care se prindea lejer peste 50 km/h, care alternau cu curbe foarte stranse unde erai nevoit sa franezi destul de violent. Am ajuns in Secaria, ne-am luat noi provizii de apa si am continuat. Mai erau 8km pana in Comarnic.

     Primii 2-3 km sunt intr-o urcare medie, dar oboseala si caldura au contribuit la un ritm de pedalare destul de lent. Dupa aceasta portiune a urmat o coborare de aproximativ 6 km pe un drum asfaltat dar aflat intr-o stare foarte proasta: plin de gropi, pe alocuri zone unde pamantul se surpase de sub carosabil. A fost foarte solicitant pentru maini.

     Am ajuns in cele din urma cu totii in Comarnic. Fiind obositi dupa coborare, ne-am asezat la o terasa si povesti pentru o ora si ceva. Apoi am continuat spre Breaza pentru a evita DN1. O urcare medie scurta pentru ca apoi sa urmeze o coborare lina pana in Campina.

     La gara, am aflat ca majoritatea trenurilor ce vin dinspre Brasov au intarziere de circa o ora. In aceasta situatie, am decis sa luam trenul rapid R 682 care pe panou aparea la 15:54 dar in statie a venit pe la 16:30. Si acest tren are in componenta un vagon special cu locuri pentru biciclete: de data aceasta doar 2!.

     Ajunsi in Bucuresti, caldura mare. Bucuros de o noua tura reusita, deja incep sa ma gandesc la traseul pentru luna august.

distanta

60 km

timp efectiv

3:44:39

viteza medie

15.75 km/h

viteza maxima

62.26 km/h