Tura MTB - Lacul Mihailesti

1 decembrie 2012. Desi calendaristic este iarna, realitatea de afara a fost alta. Cald si cu dese momente cu soare, ziua de sambata a fost excelenta pentru o scurta plimbare cu bicicleta in apropiere de Bucuresti. Am plecat tarziu, dupa ora 13. Am pus bicicletele pe masina si am plecat spre localitatea Cornetu, din sud-vestul Bucurestiului, in apropierea lacului Mihailesti.

Pentru a ajunge la Cornetu, am iesit pe drumul ce leaga Bucurestiul de Alexandria, E70. Am trecut de Bragadiru, si in jurul orei 13:30 am ajuns in fata Primariei Cornetu unde am si parcat. Norii se stransesera deja pe cer si picaturi de ploaie isi faceau deja prezenta. A fost o alarma falsa, o ploaia serioasa uitand sa-si faca aparitia in orele ce au urmat.

Cu bicicletele, am continuat aproximativ 1km si am ajuns la barajul Lacului Mihailesti. Acest lac de acumulare se afla la 14 km in sud-vestul Bucurestiului la intrare in comuna cu acelasi nume. Are o lungime de 8 km si o latime maxima de 3 km. Adancimea maxima este de 22 de metrii. Un loc foarte frecventat de pescari existand povesti conform carora aici s-ar afla somni uriasi. De asemenea Lacul Mihailesti este si un loc de antrenament pentru scuba diving.

Temperatura ambianta a fost excelenta pentru pedalat. Drumul, de pamant, a fost accesibil, putin zone de namol care, insa, puteau fi ocolite.

Am continuat pe malul nordic si ne-am continuat drumul de-a lungul cursului raului Arges. Pe drum am trecut pe langa niste balastiere, pe langa o stana cu oi si cativa pescari. Un drum izolat si foarte multa liniste, o placere sa te plimbi prin aceasta zona. Pe drum am intalnit foarte putin caini care nu s-au manifestat agresiv.

Dupa vreo 12km, am ajuns la un pod darapanat de fier peste Arges. Nu se poate traversa cu masina, doar pe 2 roti. Am trecut  pe celalalt mal si, sustinut, am inceput drumul de intoarcere pe celalat mal. Am iesit pe drumul judetean si am trecut prin localitatea Posta.

Norii au inceput sa se risipieasca si a aparut din nou soarele. Ajunsi in Mihailesti, am continuat pe drumul E70, de-a lungul barajului pana la intrarea in Cornetu. Ne-am reintors in fata primariei am luat masina si ne-am intors in Bucuresti.

A fost o plimbare lejera, de 27 de km, timpul efectiv de pedalat fiind de 2 ore.