O saptamana in Bruxelles si Amsterdam - Amsterdam

 
AMSTERDAM
   
 
     Pentru a ajunge in Amsterdam, am ales cursa cu autocarul a celor de la Eurolines. Calatoria costa 52 de euro, dus-intors, pentru 2 persoane sub 25 de ani. Durata este de 3 ore si jumatate si se pleaca din Bruxelles-Nord. Autocarul mai opreste in Antwerten si Rotterdam si destinatia finala este Gara Amstel din Amsterdam. Am sosit in Amsterdam la ora 20:00 in aproximativ o ora am ajuns la Camping Zeeburg. O calatorie cu mijloacele de transport in comun costa 2 euro si 60 de centi.

     Marti a fost prima zi plina petrecuta in Amsterdam. A fost si cea mai ploioasa. Am luat tramvaiul 26 catre Gara Centrala. Aici, la ora 11:00 urma sa inceapa turul ghidat gratuit al celor de la SANDEMANs new EUROPE. Nu am stiut locul de intalnire, asa ca ne-am invartit in zona. In momentul vizitei noastre, in zona erau in desfasurare lucrari, ceea ce a facut si mai grea orientarea. Dupa un telefon de informare, am aflat cel de-al doilea punct de intalnire, inceputul turului propriu-zis: Piata Dam. Am mers in ritm alert, si am ajuns in scurt timp in piata. Ploaia a avut si avantajul ei...drumul a fost extrem de liber.
     In Piata Dam, langa Monumentul National, ne-am intalnit cu Michael, ghidul nostru pentru urmatoarele ore. Desi conditiile meteo nu erau foarte bune, la turul ghidat s-a strans multa lume, in jur de 20 de persoane.
     In timpul turului am trecut pe la:
  • Piata Dam - Palatul Regal (Koninklijk Paleis) care domină piaţa a fost iniţial folosit ca primărie, iar faţada clasică şi sculpturile fine au fost realizate spre a glorifica oraşul Amsterdam şi guvernarea sa. Lângă Palatul Regal mai puteţi vedea Biserica Nouă (Nieuwe Kerk), Teatrul Madame Tussaud (muzeul de ceară), iar vizavi de piaţă Monumentul Naţional închinat eroilor din cel de-al II-lea Război Mondial.
  • Oude Kerk - cea mai veche cladire din Amsterdam, situata in vechiul cartier. Lucrările datează din secolul al XIII-lea si a fost construită initial pentru comunităţile de pescari din Amsterdam. Stilul bisericii este gotic. Chiar dacă a suferit numeroase modificări, turnul bisericii şi o capelă ataşată au rezistat până în zilele noastre. Informatii legate de intervalul de vizitare gasesti aici.

  • Beginjhof - un mic pasaj conduce spre o grădină încântătoare înconjurată de case vechi. Casele din interiorul curţii au fost ocupate cândva de către călugăriţe aparţinând ordinului franciscan Sfânta Lucia şi care au îmbrăţişat stilul de viaţă beghin pentru femei, iar în prezent sunt ocupate de către femei singure. La numărul 34 se află cea mai veche casa din Amsterdam.
  • Canalele din Amsterdam - datorită canalelor sale numeroase, Amsterdamul a mai fost denumit şi "Veneţia Nordului". Din acest motiv, o excursie în Amsterdam nu este completă fără o plimbare pe canale cu vaporaşul. Noi am ales o plimbare de o ora cu Canal Cruise. Pentru mai multe poze si informatii despre canalele din Amsterdam acceseaza www.grachten.nl.
  • Podul Scheletic (Magere Brug) - Magere Brug sau "Podul Scheletic" este cel mai faimos şi iubit pod din oraş. Acest pod basculant din lemn leagă malurile râului Amstel. Aproximativ, la fiecare 20 de minute podul se deschide pentru a permite trecerea vaselor.
  • Piaţa Rembrandt (Rembrandtplein) - Piaţa Rembrandt a fost cunoscută în trecut ca Piaţa Untului. Construită în anul 1668, în prezent această piaţă este decorată cu puburi, restaurante, cafenele şi hoteluri

     In cea de-a doua zi, am planificat o scurta croaziera pe canalele din Amsterdam. Recomand macar o plimbare de o ora. Noi am ales www.lindbergh.nl, o cursa de o ora pentru 8 euro. Plecarea este din port, Damrak 26, foarte aproape de Gara Centrala sau de Piata Dam. Am ajuns si in portul industrial. In apropiere se afla si Muzeul de Tehnica Nemo. Aici se afla cel mai mare centru de stiinta din Olanda. Exista 5 etaje pline de lucruri interesante, fiind locul ideal pentru cei curiosi. Aici au loc expozitii, filme sau demonstratiile.
     Dupa croaziera, am cautat un centru de inchiriere biciclete. In Amsterdam sunt mai multe astfel de centre cu preturi care variaza in functie de numarul de ore, tipul de bicicleta (frana pe roata din spate / frane de mana). Am inchiriat de la centrul MacBike, de langa Gara Centrala: www.macbike.nl. Pentru 3 ore o bicicleta simpla de ora costa 7.50 de euro. Este nevoie de garantie: un act de identitate si 50 de euro. Plimbarea a fost foarte frumoasa. Amsterdam este un paradis pentru biciclisti. Nu exista straduta pe care sa nu existe piste de bicicleta. In cele mai multe cazuri bicicleta are prioritate.

     In ultima zi, am mers la Fabrica Heineken din Amsterdam. Aceasta nu mai este una functionala si nu se mai produce bere de ceva vreme. Totul s-a transformat intr-un inedit muzeu unde turistii pot vedea intreg procesul de fabricare al uneia dintre cele mai bune beri din lume. Taxa de intrare este 15 €, insa vizitatorii primesc trei beri. In cadrul turului fabricii Heineken, vizitatorii se pot delecta cu o serie de atractii cum ar fi scarile de sticla, cinematograful si chiar un studio unde pot inregistra muzica compusa pe moment de ei. Veti vedea de asemenea imensele butoaie in care berea era lasata sa fermenteze.
     Veti putea urmari drumul unei sticle de cand este umpluta cu bere si pana ajunge in mainile consumatorilor care o apreciaza foarte mult pentru gustul irezistibil.

     Cea dea doua destinatie a zilei a fost Muzeul Figurilor de Ceara, Madam Tussauds. Muzeul de ceara se afla in Piata Dam si este un muzeu amuzant si impresionant.
     Pe seara am fost si la Muzeul Anne Frank, la prima vedere o casa tipic olandeza, dar cu o mare apasare istorica. Anne Frank a fost una din victimele de origine evreiasca, persecutate de nazisti in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial. Dupa ce Germania nazista a invadat Olanda in anul 1940, persecutiile indreptate impotriva evreilor au fost tot mai grave. Familia Annei Frank a incercat sa scape ascunzandu-se. In iulie 1942, Otto Frank, Edith Frank si fiicele lor Margot si Anne s-au ascuns in cladirea din Prinsengracht. Mai tarziu li s-a alaturat si familia Daan. Cladirea este compusa din doua parti: partea din fata si o anexa in spate. Afacerea de familie a lui Otto Frank era locata in fata casei. Etajele superioare ale anexei din spate au devenit ascunzis pentru familia cautata de nazisti. Dupa aproape doi ani, grupul a fost tradat si evreii au fost deportati. Anne si Margot au murit de tifos in 1945, la numai cateva saptamani inainte ca lagarul in care erau concentrate sa fie eliberat de aliati. Otto Frank, singurul membru al grupului care a supravietuit, s-a intors in aceasta casa dupa razboi. In timpul cat au stat ascunsi, Anne Frank a tinut un jurnal. In acest jurnal ea a descris viata de zi cu zi din anexa din spate, izolarea in care au trait si teama de a fi descoperiti. Acest jurnal a fost publicat pana in prezent in peste 50 de limbi.

     Dupa ce am plecat de la Muzeul Anne Frank, am mai zabovit putin prin centrul orasului. Vremea era inchisa, si a plouat in reprize.
     Amsterdam este un oras superb, foarte curat, cu oameni foarte primitori si cu care te poti intelege foarte usor. Alaturi de orasele germane, pot spune ca are mari sanse sa adopte niste tineri cu speranta unei zile de maine mai bune. 
 
 
 
 
 

 

 

 

Veti putea urmari drumul unei sticle de cand este umpluta cu bere si pana ajunge in mainile consumatorilor care o apreciaza atat de mult.