Amintiri din Paris

Excursia de aproape o saptamana in capitala Frantei are un farmec aparte. Este in primul rand prima iesire din tara si asta inca pe vremea cand Romania nu era integrata in Uniunea Europeana. Eram in anul 3 de facultate, cand ne-am hotarat sa mergem la Paris. Cum bugetul unui student este redus, am cautat din timp oferte cat mai avantajoase atat pentru cazare, cat si pentru transport. Si in al doilea rand, a fost o excursie extrem de bine organizata, cel mai bine de pana acum. Am reusit sa facem tot ce ne-am propus, asta si datorita unui transport in comun excelent.

In anul 2006, nu existau ofertele pentru avioane low-cost ca astazi. Astfel, cea mai ieftina varianta a fost autocarul. Am achizitionat biletele cu 4 luni inainte si am reusit sa obtinem o reducere de 50%. Pretul unui bilet dus-intors pentru o persoana a fost de 100 de euro.

Am plecat pe 12 august 2006, la ora 5:00, din fata sediului Eurolines. Avea sa urmeze o calatorie de 40 de ore pana in Paris. Acum probabil ca nu as mai rezista atat timp in autocar. Dar entuziasmul si bucuria de a iesi din tara erau mai presus ca durerile de picioare sau spate, dupa 40 de ore de mers cu masina. Ruta aleasa a fost cea clasica: Romania - Ungaria - Austria - Germania - Franta. Cel putin o treime din timp am petrecut-o in Romania. Situatia de atunci a drumurilor nationale era catastrofala. Tin si acum minte mersul "la paleta" sau craterele din asfalt care te faceau sa te gandesti "oare cand se va rasturna autocarul".

Ajunsi la Vama Nadlac, am petrecut mult timp pentru verificarea pasapoartelor. Dupa ce am trecut de punctul de frontiera maghiar am reusit sa si dorm un pic. Deja se facuse noapte si intrasem pe autostrada, la Szeged. Nu-mi venea sa cred ce diferenta este intre unguri si noi. N-am apucat bine sa adorm, ca la granita cu Austria a urmat un nou control. Buimac, am coborat pentru verificarea actelor. Am primit stampila si ne-am continuat drumul. A doua zi de dimineata, deja intram in Germania.

Intre timp, la televizoarele din autocar s-au pus si filme, si astfel timpul a trecut destul de repede. In dupa amiaza celei de a doua zi intram in Franta. Aici am avut parte de un filtru pe autostrada. S-au verificat: actele, scopul vizitei etc. Cativa romani au fost luati la intrebari dar in cele din urma ne-am continuat cu totii drumul. Pe seara, in jurul orei 21:00 am ajuns in autogara Gallieni, destinatia autocarului nostru.

Am coborat, ne-am luat bagajele si am mers la metrou. Indicatoarele sunt excelente: clare, dese si fara nicio sansa sa te ratacesti. Dupa acesti ani, pot spune cu certitudine ca reteaua de metrou din Paris este cea mai buna. Statiile de metrou sunt foarte dese, distanta fiind comparativa cu cea dintre 2 statii de autobuz la noi. Deci poti ajunge oriunde cu metroul in Paris. Capitala Frantei dispune de peste 25 de linii de metrou. Si mai sunt si liniile care leaga Parisul cu periferia.

Ne-am cazat la Hotel Modern, de pe Rue Forest, din cartierul Montmartre, foarte aproape de statia de metrou Place de Clichy.

Ziua 1:

• Musee des Armees et Tombeau de Napoleon - l'Hotel des Invalides

• Centre Pompidou

• Catedrala Notre Dame

• Conciergerie
  • La Saint Chapelle

Ziua 2:

• Chateau de Versailles

• Arc de Triomphe

Ziua 3:

• Basilique du Sacre Coeur

• Euro-Disneyland

Ziua4:
  • Cite des Sciences et de l'Industrie - La Geode

• Tour Eiffel

Ziua 5: