Transfagarasan 2010

      Pentru ultimul weekend din iulie, am organizat o scurta excursie pe Transfagarasan. Pentru prima zi, am ales ca ruta: Bucuresti - DN1 - Ploiesti - Predeal - Rasnov - Fagaras - Cartisoara. Drumul a fost destul  de prost spre Rasnov. Dupa un scurt popas in Fagaras, am continuat drumul si am ajuns in Cartisoara.

     Pe drum ne-am intalnit cu foarte multi ciclisti amatori care participau la intalnirea anuala a ciclism.ro pe Transfagarasan. O intalnire la care, in anii urmatori vreau sa partice si echipa Vokal. Drumul de la Cartisoara pana la Balea Cascada a fost destul de aglomerat si datorita biciclistilor dar si a numerosilor turisti de weekend.

     Ajunsi la Balea Cascada, am pornit la o scurta drumetie spre cascada propriu-zisa. Urcusul dureaza cam 45 de minute, cu o portiune de dificultate medie pe ultimul sfert. Dar peisajul care este descoperit dupa ce iesi din padure, merita acest efort.

     Dupa o "sedinta foto" serioasa, ne-am intors si am continuat spre Balea Lac. Razlet se mai zareau ciclisti care mai aveau de urcat. Ajunsi la lac, am constatat un haos total in ceea ce priveste locurile de parcare. Am luat masa si dupa aproximativ 2 ore am continuat drumul spre Cabana Capra unde ne-am cazat.

    

     Desi Cabana Capra a fost renovata in anul 2007 cu fonduri europene SAPARD, intretinerea lasa de dorit. Se observa o stare de degradare a mobilierului, a grupurilor sanitare, lenjeriilor de pat. In general, camera este curata si spatioasa, dar degradarea puternica dupa doar 3 ani mi se pare foarte mare, mai ales ca in 2007 am mai fost la complexul Capra in iarna. Pozitia excelenta si interesul turistilor pentru zona se pare ca sunt suficiente pentru asigurarea unui numar constant de doritori de cazare aici.

     Seara, s-a organizat un foc de tabara foarte spectaculos. Desi in Bucuresti erau in jur de 40 grade, in Fagaras temperatura nu depasea 10 grade.

     Dimineata, am luat micul dejun ce era inclus in pretul de cazare. Micul dejun, stil bufet suedez, a fost excelent: oua ochi, sunca, branza, legume, cafea, lapte etc au asigurat o gustare copioasa. O bila alba pentru Hotelul Capra.

     Am predat camera si ne-am indreptat spre barajul Vidraru. Drumul se prezinta intr-o stare destul de proasta, mai ales daca ai o masina cu garda mica la sol. Dupa cateva scurte opriri, am ajuns si la baraj. Si aici a fost foarte aglomerat, cu greu am gasit un loc de parcare. Organizarea a lasat, bineinteles, de dorit. Dar privelistea foarte frumoasa ne-a permis sa trecem cu vederea si acest aspect. M-a amuzat sa vad unde s-au oprit baietii de la Top Gear, cand au sosit la noi in tara: la baza barajului, loc ce nu este permis publicului larg. Dar scenariul lui Jeremy, James si Richard, cu innoptarea la baza barajului Vidraru a fost de efect.

     Dupa imortalizarea unui mic curcubeu, am continuat spre Curtea de Arges. La cetatea Poienari ne-am oprit pentru o scurta vizita. Urcusul este destul de solicitant: drumul este cimentat sub forma de trepte. Durata urcusului este de aproximativ 20 - 30 de minute. Taxa de vizitare este de 5 lei. Vederea, de sus, asupra intregii vai, merita. Drumul de intoarcere dureaza cam 20 de minute. Apoi ne-am oprit la pensiunea "La Cetate" pentru a lua masa. A fost foarte aglomerat si comanda a venit cam greu.

    

     Am plecat apoi spre Curtea de Arges, spre ultimul popas al zilei, manastirea Curtea de Arges. Am vizitat, taxa de intrare fiind de 4 lei de persoana.

     Ne-am intors pe autostrada A1, destul de aglomerata dar s-a circulat in conditii civilizate. In final, multumiri tuturor celor care au participat la acest frumos sfarsit de saptamana: George, Sabina, Vlad, Anda, Petre, Oana si, nu in ultimul rand, colegilor de drum Madalin si Dani. La cat mai multe iesiri!!

Informatii utile:

 
  • www.hotelcapra.ro - cazare si alte informatii utile despre complexul Capra;
  • www.ciclism.ro - la sectiunea FORUM se gasesc informatii utile despre urmatoarele ture organizate